Po obejrzeniu ponad 40 filmów Hitchcocka do 10 najlepszych zaliczam:
1. Psychoza (1960)
2. Nieznajomy z pociągu (1951)
3. Okno na podwórze (1955)
4. Północ północny zachód (1959)
5. Zawrót głowy (1958)
6. Marnie (1964)
7. Ptaki (1963)
8. Wyznaję (1953)
9. Lina (1948)
10. Cień wątpliwości (1943)
Czekam na waszą top 10:)
1. Lina 10/10
2. Okno na podwórze 10/10
3. M jak morderstwo 10/10
4. Rebeka 10/10
5. Północ-północny zachód 9/10
6. Psychoza 9/10
7. Człowiek który wiedział za dużo 9/10
8. Nieznajomi z pociągu 8/10
9. Zawrót głowy 8/10
10. Ptaki 8/10
Aktualizacja:
1. M jak morderstwo 10/10
2. Okno na podwórze 9/10
3. Psychoza 9/10
4. 39 kroków 9/10
5. Zawrót głowy 9/10
6. Wyznaję 9/10
7. Północ – północny zachód 8/10
8. Urzeczona 8/10
9. Rebeka 8/10
10. Człowiek, który wiedział za dużo (1956) 8/10
------------------------------------------------------------
11. Starsza pani znika 8/10
12. Nieznajomi z pociągu 8/10
13. Złodziej w hotelu 8/10
14. Szał 8/10
15. Cień wątpliwości 7/10
16. Lina 7/10
17. Podejrzenie 7/10
18. Ptaki 6/10
19. Marnie 6/10
20. Szantaż 6/10
21. Lokator 6/10
22. Człowiek, który wiedział za dużo (1934) 4/10
1 Lina 9.5/10
2 Lina na podwórze 9/10
3 Północ północny zachód 9/10
4 Psychoza 8/10
5 Ptaki 8/10
6 Szał 8/10
7 Niewłaściwy człowiek 8/10
8 M jak morderstwo 8/10
9 Nieznajomi z pociągu 7/10
10 Zawrót głowy 6/10
cholernie równy reżyser
tak, bardzo trudno dostępny i absolutnie nieznany film, odnaleziony niedawno w brytyjskich archiwach filmowych, gdzie zaginął podczas wojennych bombardowań Londynu...
jak na razie widziałem tylko 7 filmów mistrza
1. Psychoza 10/10 (daje niezłego kopa, chyba najlepszy thriller w historii)
2. Północ - północny zachód 10/10 (James Bond może się schować)
3. Okno na podwórze 9/10 (kapitalne dialogi!)
4. Zawrót głowy 9/10
5. Ptaki 8/10
6. Lina 8/10
7. Szał 7/10
1.M jak morderstwo 10/10
2.Psychoza 9/10
3.Północ-północny zachód 9/10
4.Lina 9/10
5.Szał 8/10
6.Zawrót głowy 8/10
7.Wyznaję 8/10
8.Nieznajomi z pociągu 8/10
9.Cień wątpliwości 8/10
10.Złodziej w hotelu 8/10
11.Okno na podwórze 7/10
12.Osławiona 7/10
13.Niewłaściwy człowiek 5/10
1. Psychoza 10/10 <3 (bezwzględne arcydzieło - obok "Taryfiorza" mój ulubiony film).
2. Północ, północny-zachód 9/10 <3
3. Złodziej w hotelu 8/10
4. M jak morderstwo 8/10
5. Ptaki 8/10
6. Zawrót głowy 7/10
7. Okno na podwórze 7/10
8. Niewłaściwy człowiek 7/10
9. Szał 7/10
10. Nieznajomi z pociągu 6/10
11. Człowiek, który wiedział za dużo 6/10 (za te luki w scenariuszu)
12. Marnie 6/10 (niemiłosiernie irytująca Tippy Hedren)
Jeszcze tylko obejrzę "Wyznaję" oraz "Urzeczoną" i daję sobie spokój z filmami Hitcha, bo co kolejny, to gorszy.
UP
1. M jak morderstwo - 10/10
2. Okno na podwórze - 9/10
3. Psychoza - 9/10
4. 39 kroków - 9/10
5. Zawrót głowy - 9/10
6. Wyznaję - 9/10
7. Północ – północny zachód - 8/10
8. Urzeczona - 8/10
9. Rebeka - 8/10
10. Człowiek, który wiedział za dużo (1956) - 8/10
--------------------------------------
11. Starsza pani znika - 8/10
12. Nieznajomi z pociągu - 8/10
13. Złodziej w hotelu - 8/10
14. Szał - 8/10
15. Cień wątpliwości - 7/10
16. Intryga rodzinna - 7/10
17. Lina - 7/10
18. Podejrzenie - 7/10
19. Bałkany - 6/10
20. Ptaki - 6/10
----------------------------------------
21. Szantaż - 6/10
22. Rozdarta kurtyna - 6/10
23. Akt oskarżenia - 6/10
24. Marnie - 6/10
25. Lokator - 6/10
26. Człowiek, który wiedział za dużo (1934) - 4/10
1. Okno na podwórze
2. Kłopoty z Harrym
3. Północ - północny zachód
4. Człowiek, który wiedział za dużo
5. Ptaki
6. Zawrót głowy
7. Akt oskarżenia
8. 39 kroków
9. M jak morderstwo
10. Osławiona
1. Osławiona – 9/10
2. Trema – 8/10
3. Niewłaściwy człowiek – 8/10
4. Rebeka – 8/10
5. Łódź ratunkowa – 8/10
6. M jak Morderstwo – 8/10
7. Zawrót głowy – 8/10
8. Psychoza – 8/10
9. Podejrzenie – 7/10
10. Lina – 7/10
11. Urzeczona – 7/10
12. Kłopoty z Harrym – 6/10
13. Złodziej w hotelu – 6/10
14. Wyznaję – 6/10
15. Nieznajomi z pociągu – 6/10
16. Człowiek, który wiedział za dużo – 6/10
17. Rozdarta kurtyna – 5/10
18. Cień wątpliwości – 3/10
Do powtórki: Ptaki, Północ - północny zachód, Okno na podwórze
Psychoza
Północ - północny zachód
Zawrót głowy
M jak morderstwo
Lokator
Urzeczona
Starsza pani znika
Rozdarta kurtyna
39 kroków
Rebeka
Obejrzyj "Okno na podwórze" albo "M jak Morderstwo", to filmy odmienne od "Psychozy", bardziej trzymające w napięciu.
Obejrzałem tylko 5, więc mój TOP 5
1.Psychoz
2.Człowiek, który wiedział za dużo
3.Starsza pani znika
4.Bałkany
5.Numer siedemnaście
Ciężko wytypować widziałem prawie wszystkie jego filmy, bez kilku pozycji i mój ranking cał yczas sie zmienia ale spróbuję. Na ta chwile to wyglada tak:
1. Psychoza
2. Zawrót głowy
3. Nieznajomi z pociągu
4. Okno na podwórze
5 Północ - północny zachód
6. Rebeka
7. Ptaki
8. Lina
9. Wyznaję
10. M jak morderstwo
To jest top 10:) Poza tym przynajmniej w moim przypadku nie sposób zrobić np top 30 filmow Hitchcocka 10 jeszcze wybiore ale 30 nie bardzo róznice są znikome i dzielą je od siebie tylko subiektywne odczucie jakie odnosze gdy je oglądam:)
1. "Zawrót głowy" (1958)
2. "Psychoza" (1960)
3. "Ptaki" (1963)
4. "Północ - północny zachód" (1959)
5. "Lina" (1948)
6. "Rebeka" (1940)
7. "M jak morderstwo" (1954)
8 "Okno na podwórze" (1954)
9. "Starsza pani znika" (1938)
10. "Trema" (1950)
11. "Osławiona" (1946)
12. "Człowiek, który wiedział za dużo" (1956)
13. "Złodziej w hotelu" (1955)
14. "Marnie" (1964)
15. "39 kroków" (1935)
16. "Młody i niewinny" (1937)
17. "Podejrzenie" (1941)
18. "Niewłaściwy człowiek" (1956)
19. "Lokator" (1927)
20. "Człowiek, który wiedział za dużo" (1934)
he, Zawrót głowy pewnie dlatego na pierwszy bo niedawno został uznany filmem wszech czasów bo tak to zawsze Psychoza i Ptaki były na dwóch pierwszych
Dokładnie, zasugerowałem się tym, bo zrozumiałem, że jednak musi coś być w tym filmie.
Tylko 10?
Po obejrzeniu 47 filmów mistrza:
1. Okno na podwórze
2. Psychoza
3. Północ - północny zachód
4. Ptaki
5. Rebeka
6. Zawrót głowy
7. Urzeczona
8. Lina
9. M jak morderstwo
10. Niewłaściwy człowiek, Nieznajomi z pociągu, Osławiona, Starsza pani znika, 39 kroków, Kłopoty z Harrym ???
Nie mogłem się zdecydować co do 10 miejsca :) .
Zapraszam do zagłosowania w mojej ankiecie na najlepszy film Hitchcocka na moim blogu: http://www.filmweb.pl/user/camillo_kp/blog/550926 Będę wdzięczny:)
01.Ptaki 10/10
02.Szał 10/10
03.Psychoza 10/10
04.Okno na podwórze 10/10
05.Zawrót głowy 10/10
06.Trema 9/10
07.Marnie 8/10
08.Północ - północny zachód 8/10
09.Niewłaściwy człowiek 8/10
10.Nieznajomi z pociągu 8/10
MISTRZ
1 - Ptaki - 10
2 - Starsza pani znika - 9
3 - Zawrót głowy - 9
4 - 39 kroków - 8
5 - Nieznajomi z pociągu - 8
6 - Okno na podwórze - 8
7 - Psychoza - 8
8 - Urzeczona - 7
9 - Północ, północny zachód - 7
10 - Sznur - 7
11 - Tajny agent (Sabotage) - 7
12 - Marnie - 7
13 - Zagraniczny korespondent - 7
14 - Łodź ratunkowa - 7
15 - Kłopoty z Harrym - 7
16 - Rozdarta kurtyna - 7
17 - Intryga rodzinna - 7
18 - Osławiona - 6
19 - Lokator - 6
20 - W cieniu podejrzenia - 6
21 - Gospoda Jamajka - 6
22 - Wyznaję - 6
23 - Niewłaściwy człowiek - 6
24 - Trema - 6
25 - Rebeka - 6
26 - Akt oskarżenia - 6
27 - Szał - 6
28 - Człowiek, który wiedział za dużo - 6
29 - Młody i niewinny - 5
30 - Morderstwo - 5
--------------------------------------
31 - Topaz - 3
32 - Ogród rozkoszy - 3
1 - Ptaki - 10
2 - Starsza pani znika - 9
3 - Zawrót głowy - 9
4 - 39 kroków - 8
5 - Nieznajomi z pociągu - 8
6 - Okno na podwórze - 8
7 - Psychoza - 8
8 - Urzeczona - 7
9 - Północ, północny zachód - 7
10 - Sznur - 7
11 - M jak morderstwo - 7
12 - Tajny agent - 7
13 - Marnie - 7
14 - Zagraniczny korespondent - 7
15 - Łódź ratunkowa - 7
16 - Kłopoty z Harrym - 7
17 - Rozdarta kurtyna - 7
18 - Intryga rodzinna - 7
19 - Osławiona - 6
20 - Lokator - 6
21 - Podejrzenie - 6
22 - Cień wątpliwości - 6
23 - Gospoda Jamajka - 6
24 - Wyznaję - 6
25 - Niewłaściwy człowiek - 6
26 - Trema - 6
27 - Rebeka - 6
28 - Akt oskarżenia - 6
29 - Szał - 6
30 - Człowiek, który wiedział za dużo (1956) - 6
31 - Sabotaż - 6
32 - Pan i pani Smith - 6
33 - Bałkany - 6
34 - Numer 17 - 6
35 - Pod znakiem Koziorożca - 5
36 - Złodziej w hotelu - 5
37 - Młody i niewinny - 5
38 - Morderstwo - 5
39 - Człowiek z wyspy - 5
40 - Rich and Strange - 5
41 - The Skin Game - 5
42 - Szantaż - 5
43 - Mary - 5
44 - The Ring - 5
45 - Easy Virtue - 5
46 - Champagne - 5
47 - The Farmer's Wife - 5
48 - Juno i Paw - 5
49 - Człowiek, który wiedział za dużo (1934) - 4
50 - Topaz - 3
51 - Ogród rozkoszy - 3
1. Rebeka 10/10
2. Wyznaję 9/10
3. Zawrót głowy 91/0
4. Psychoza 8/10
5. Niewłaściwy człowiek 8/10
6. Okno na podwórze 7/10
7. M jak morderstwo 7/10
8. Północ - północny zachód 7/10
9. Nieznajomi z pociągu 7/10
10.Urzeczona 7/10
11.Osławiona 5/10
12. Ptaki 5/10
13. Trema 4/10
1. Zawrót głowy
2. Okno na podwórze
3. Psychoza
4. Północ - północny zachód
5. Rebeka
6. Ptaki
7. M jak morderstwo
8. Sznur
9. Nieznajomi z pociągu
10. Osławiona
11. Marnie
12. Trema
13. Podejrzenie
14. Złodziej w hotelu
Kolejne w planach..
Update:
1. Zawrót głowy
2. Okno na podwórze
3. Psychoza
4. Północ - północny zachód
5. Rebeka
6. Ptaki
7. Sznur
8. Nieznajomi z pociągu
9. Cień wątpliwości
10. M jak morderstwo
11. Osławiona
12. Marnie
13. Szał
14. Urzeczona
15. 39 kroków
16. Starsza pani znika
17. Trema
18. Podejrzenie
19. Człowiek, który wiedział za dużo
20. Złodziej w hotelu
Kolejne w planach.
1 Zawrót głowy 10
2 Psychoza 10
3 Okno na podwórze 9
4 Ptaki 9
5 M jak morderstwo 9
6 Rebeka 9
7 Północ-północny zachód 8
8 Sznur 8
9 Nieznajomi z pociągu 8
10 Osławiona 8
11 Szał 8
12 Człowiek, który wiedział za dużo 7
13 Starsza pani znika 7
14 Lokator 7
15 Intryga rodzinna 7
16 Urzeczona 7
17 Wyznaję 7
18 Niewłaściwy człowiek 7
19 Oberża Jamajka 7
20 Bałkany 7
21 Sabotaż 7
22 Łódź ratunkowa 7
23 Zagraniczny korespondent 7
24 39 kroków 6
25 Kłopoty z Harrym 6
26 Trema 6
27 Cień wątpliwości 6
28 Tajny agent 6
29 Szantaż 6
30 Akt oskarżenia 6
31 Morderstwo 6
32 Podejrzenie 6
33 Człowiek, który wiedział za dużo (1934) 6
34 Bon Voyage 6
35 Złodziej w hotelu 6
36 Na równi pochyłej 6
37 Numer siedemnaście 5
38 Marnie 5
39 Topaz 5
40 Rozdarta kurtyna 5
41 Pan i Pani Smith 5
42 Ogród rozkoszy 5
43 Łatwa cnota 4
44 Szampan 3
w planach: Pod znakiem Koziorożca, Bogaci i dziwni, Młody i niewinny
1.Zawrót głowy
2.Psychoza
3.Ptaki
4.M jak morderstwo
5.Okno na podwórze
6.Starsza pani znika
7.Człowiek, który wiedział za dużo
8.Północ-północny zachód
9.39 kroków
10.Osławiona
1. Urzeczona
2. Okno na podwórze
3. Starsza pani znika
4. Osławiona
5. Człowiek, który wiedział za dużo
6. Podejrzenie
7. Zawrót głowy
8. Akt oskarżenia
9. Złodziej w hotelu
10.39 kroków
1.Północ - północny zachód
2.Podejrzenie
3.Ptaki
4.Wyznaję
5.Okno na podwórze
6.Nieznajomi z pociągu
7.Szał
8.M jak morderstwo
9.39 kroków
10.Osławiona
10. M jak morderca
9. Starsza pani znika
8. Sabotaz (1929)
7. Numer 17
6. Ptaki
5. Tajny agent
4. 39 krokow
3. Podejrzenie
2. Nieznajomi z pociagu
1. Psychoza
1. Psychoza
2. Okno na podwórze
3. M jak morderstwo
4. Zawrót głowy
5. Nieznajomi z pociągu
6. Ptaki
7. Rebeca
8. Wyznaję
9. Szał
10. Człowiek, który wiedział za dużo
Psychoza
M jak morderstwo
Okno na podwórzu
Nieznajomi z pociągu
Ptaki
:( więcej nie widziałem chciałbym żeby ktos mi polecił jaki powinienem oglądnąć w następnej kolejności topaz i północ północny zachód po przeczytaniu opisu nie pociąga mnie gdyż nie lubię filmów tego typu uwielbiam z nim thrillery i dreszczowce jak np psychoza wiec czekam na propozycję
Wiem, że już rok później pewnie dałeś sobie radę, ale jakby co to spróbuj któryś z tych: "Sznur", "Szał", "Zawrót głowy"
1. Północ - północny zachód 9/10
2. Okno na podwórze 9/10
3. M jak morderstwo 9/10
4. Psychoza 9/10
5. Lina 7/10
6. Vertigo 6/10
7. Starsza pani znika 5/10
8. 39 kroków 5/10
9. Niewłaściwy człowiek 4/10
10. Osławiona 4/10
11. Nieznajomi z pociągu 4/10
12. Ptaki 4/10
13. Podejrzenie 3/10
1. Północ - północny zachód 9/10
2. Okno na podwórze 9/10
3. M jak morderstwo 9/10
4. Psychoza 9/10
5. Sznur 8/10
6. Trema 7/10
7. Vertigo 6/10
8. Starsza pani znika 6/10
9. Rebeka 5/10
10. Szał 5/10
11. 39 kroków 5/10
12. Niewłaściwy człowiek 4/10
13. Osławiona 4/10
14. Man Who Knew Too Much (1956) 4/10
15. Nieznajomi z pociągu 4/10
16. Ptaki 3/10
17. I Confess 3/10
18. Podejrzenie 3/10
19. Shadow of a Doubt 2/10
1. M jak morderstwo 10/10
2. Psychoza 9/10
3. Północ - północny zachód 9/10
4. Szał 8/10
5. Okno na podwórze 8/10
6. Cień wątpliwości 8/10
7. Złodziej w hotelu 8/10
8. Człowiek, który wiedział za dużo (1956) 8/10
9. Rebeka 8/10
10. Zawrót głowy 8/10
11. Nieznajomi z pociągu 8/10
12. Sznur 8/10
13. Wyznaję 8/10
14. 39 kroków 8/10
15. Urzeczona 8/10
16. Rozdarta kurtyna 8/10
17. Zagraniczny korespondent 8/10
18. Ptaki 7/10
19. Starsza pani znika 7/10
20. Osławiona 7/10
21. Podejrzenie 7/10
22. Kłopoty z Harrym 7/10
23. Niewłaściwy człowiek 5/10
Obejrzałem jak na razie "tylko" 19 filmów, ale dobra, wstępnie robię listę:
1. Sznur - 10/10
2. Psychoza - 9/10
3. Szał - 9/10
4. Nieznajomi z pociągu - 9/10
5. Zawrót głowy - 9/10
6. Osławiona - 9/10
7. 39 kroków - 9/10
8. Ptaki - 8/10
9. Marnie - 8/10
10. Tajny agent - 8/10
1. Psychoza
2. M jak morderstwo
3. Marnie
4. Złodziej w hotelu
5. Rebeka
6. Lina
7. Północ, północny zachód
8. Ptaki
9. Zawrót głowy
10. 39 kroków